Στοιχεία Θεατρικών Ομάδων

Στοιχεία Θεατρικών Ομάδων

1ο ΕΠΑΛ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Η θεατρική ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου παρουσιάζει μια παράσταση βασισμένη στο έργο του Νάιτζελ Ουίλιαμς, “Ο εχθρός της τάξης”, που αν και γράφτηκε για ένα παρακμιακό σχολείο του Λονδίνου στα τέλη της δεκαετίας του ’70, εμείς νιώσαμε πως μιλάει για το δικό μας σχολείο σήμερα. Οδηγός μας σε αυτό το ταξίδι η μετάφραση του Αλέξη Καλοφωλιά και η σύγχρονη ανάγνωση της Γεωργίας Μαυραγάνη για την εφηβική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το 2021. Το κείμενο της παράστασης του Εθνικού το γνωρίσαμε χάρη στην Διαδικτυακή λέσχη ανάγνωσης του Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το προσαρμόσαμε στην δική μας πραγματικότητα.

Μια “ξεχασμένη” σχολική αίθουσα, 11 μαθητές και μαθήτριες περιμένουν κάποιον καθηγητή να τους κάνει μάθημα. Κανείς, ωστόσο, δεν δέχεται να μπει στην τάξη τους. Είναι τα “μαύρα” πρόβατα του σχολείου, οι επαναστάτες, οι αμφισβητίες των πάντων, οι αντιρρησίες… Θύτες και την ίδια στιγμή θύματα.

Τότε αποφασίζουν να γίνουν οι ίδιοι καθηγητές και καθηγήτριες του εαυτού τους, βγάζοντας στο φως τη βιωμένη τους γνώση και ταυτόχρονα όλες τις ανησυχίες, όλες τις ανομολόγητες σκέψεις, τις ανασφάλειες και τους φόβους τους.

Είναι τελικά όντως “αγρίμια”, “ανεπίδεκτοι”, “τελειωμένοι”, ή μήπως είναι έφηβοι που θέλουν να ενδιαφερθούν, θέλουν να μάθουν, αναζητούν κάποιον ή κάποια που θα τους εμπνεύσει και δεν συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο. Επαναστατούν ενάντια στην αδιαφορία και την προσκόλληση στην εκπαίδευση και όχι στην παιδεία. Περιμένουν…

Μια εφηβική κραυγή που θέτει όλους μας προ των ευθυνών μας. Μια ευκαιρία να ακούσουμε τις ιστορίες αυτών των παιδιών, να μπούμε για λίγο στην θέση τους και να αναρωτηθούμε “ποιός είναι τελικά ο εχθρός της τάξης;”

Παίζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες:

Άλβι: Αβντίαϊ Διονύσης

Τζακ / Διευθυντής: Αργβλιάνι Γιώργος

Γιάννης: Δουλγεράκη Αγγελική

Μάχη: Δρουδάκη Σταυρούλα

Αριάδνη:  Λαδάκη Χριστίνα

Μαξ: Μαρκουλιδάκη Μαρία

Σούλα: Μιχελιδάκη Χρύσα

Σνάιντερ:  Μπεχαράι Οδυσσέας

Δάφνη: Περιστεράκη Ιωάννα

Τζο: Πλυμάκης Κωνσταντίνος

Μαριλένα: Στριλιγκά Ελένη

Συντονισμός ομάδας: οι καθηγήτριες Βασιλειάδου Αναστασία και Σκαμνάκη Μαρία με την πολύτιμη βοήθεια της Γιασεμίδου Κωνσταντίνας.

Αφίσα: Πλυμάκης Κωνσταντίνος και Σταγάκη Ηλέκτρα

 

 

1o , 2o , 3o, ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

Στοιχεία έργου

Τίτλος: Η απολογία της Μαρί Κιουρί

Συγγραφέας: Ευσταθία

Δραματουργική επεξεργασία: Κίρκη Καραλή

Επίμετρο: Παρή Ράπτη

Επιμέλεια & Διορθώσεις: Σωτηρία Αποστολάκη

Έκδοση: Κάπα Εκδοτική, 2022 (γ’ έκδοση)

 

Το κείμενο που δημιουργήθηκε:

Τίτλος: Για κάθε Μαρί (Η απολογία της Μαρί Κιουρί)

Βασικοί Συντελεστές: Διασχολική Θεατρική Ομάδα «ΘεατροΚήπιο» (1ου Γυμνασίου Ιεράπετρας, 2ου Γυμνασίου Ιεράπετρας, 3ου Πειραματικού Γυμνασίου Ιεράπετρας)

 

3ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ιεράπετρας

(μαθητές) Φερετζάκης Δημήτρης, Ταμπακάκη Γωγώ, Κάκκου Ειρήνη, Βελημβασάκη Κυβέλη, Βιτωρούλη Ειρήνη, Μαργετάκη Σοφία, Μπλαζαντωνάκη Σταυρούλα, Κοϊνά Δήμητρα, Μπόνιας Μάνος, Κουκλουμπέρη Μαρία, Κωνσταντινίδου Έλλη, Λαμπράκη Κωνσταντίνα.

(εκπαιδευτικοί) Ζαχαριουδάκη Μαρία, Δρακάκη Μαρία

2ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας

(μαθητές) Νίσκου Έφη, Δασκαλάκη Ειρήνη, Δαμιανάκη Χρυσοβαλάντου

(εκπαιδευτικοί) Τζωρτζάκη Μαρία, Παπαθανασίου Μαρία

1ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας

(μαθητές) Σκοκάκη Δέσποινα, Σογιάτι Αμέλια, Παπαπαύλου Γωγώ, Χατζηδημητρίου Ήβη, Μπαλοθιάρη Εργίνα, Θεμελή Ιωάννα-Μαρία, Γιακουμάκη Ηρώ, Σταθοράκη Χρυσοβαλάντου, Τσιφετάκη Χρύσα, Μαραγκάκη Φιλίππα, Νικολουδάκης Παναγιώτης, Σαμαρά Ειρήνη, Φραγκούλη Θεοδώρα.

(εκπαιδευτικοί) Δημητριάδου Ελένη-Ευαγγελία, Κοντού Μαρία

 

4o ΓΕΛ ΧΑΝΙΩΝ

Ο ρινόκερος, Eugene Ionesco,

Μετάφραση:  Γιώργος Πρωτοπαπάς,

εκδόσεις Δωδώνη 1992

Το έργο έχει υποστεί μικρή διασκευή προκειμένου να μειωθεί η έκτασή του. Παρόλα αυτά θα είναι μεγαλύτερο από 50 λεπτά. Επιπλέον, έχουν προστεθεί μικρά σχόλια για να δώσουμε στο έργο μία ακόμη διάσταση της φρενίτιδας που μπορεί να επηρεάσει τον κόσμο στις μέρες μας λόγω της ανεξέλεγκτης χρήσης της τεχνολογίας και των μέσων πληροφόρησης, όπως και της τεχνητής νοημοσύνης, που επηρεάζουν κατά κόρον την επικοινωνία και τη συμπεριφορά των ανθρώπων.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Σε μια πλατεία ενός χωριού στη Γαλλία συναντώνται, μετά την εκκλησία, ο διανοούμενος Ζαν με τον απλοϊκό, καλόκαρδο και μέθυσο φίλο του Μπερανζέ. Τη συνάντησή τους και τον ιδιαίτερα επικριτικό Ζαν διακόπτει η εμφάνιση ενός ρινόκερου, θέαμα ιδιαίτερα ανησυχητικό για όλους, εκτός από τον Μπερανζέ, ο οποίος μένει απαθής στον σαματά που δημιουργείται. Η πλοκή συνεχίζεται ευθύγραμμα καθώς ο Μπερανζέ παρακολουθεί τον κόσμο γύρω του να κατρακυλά στην παράνοια, αφού ένας προς ένα οι φίλοι του και οι γνωστοί του μεταμορφώνονται σε ρινόκερους. Στην τελευταία πράξη, ο Μπερανζέ έρχεται σε ρήξη με τον τελευταίο άνθρωπο που αγαπά, τη νεαρή Ντέζη, η οποία τελικά υποκύπτει στην πίεση της μάζας και μένει μόνος του να υπερασπιστεί μέσα από αμφιταλαντεύσεις και διανοητικές περιπέτειες την ανθρωπινότητά του διακηρύσσοντας με παρρησία την ηθική του ελευθερία και το δικαίωμά του να αντισταθεί στον ισοπεδωτικά εξομοιωτικό κομφορμισμό.

«Όχι, δεν θα συνθηκολογήσω!… Δεν θα γίνω σαν και σας!»

ΔΙΑΝΟΜΗ

Εμψυχώτρια- Σκηνοθεσία: Αριάδνη Παπιδάκη (φιλόλογος)

Βοηθοί εκπαιδευτικοί: Σοφία Μαλαθράκη (φιλόλογος), υπεύθυνη προγράμματος,            Ελευθερία Στροφύλα (φυσικής αγωγής), κίνηση

Νοικοκυρά: Αφροδίτη Μαρνελάκη (Α6)

Μπακάλισσα: Κων/να Γαλανάκη (Β1)

Ζαν: Αναστασία Μπουλιτσάκη (Β4)

Μπερανζέ: Μαρία Γαλανάκη (Β1)

Γκαρσόνα: Ιωάννα Μπατάκη (Β4)

Μπακάλης: Γιώργος Γεωργαρουδάκης (Β1)

Γεράκος: Αγγελική Νικολαράκου (Β5)

Σοφολογιότατος: Μαριλένα Τσουράκη (Α4)

Καφετζής: Ευτυχία Αθανασοπούλου (Β1)

Ντέζη: Εβελίνα Καλογρίδη (Β2), Θεώνη Ασδέρη (Β1)

Κύριος Παπιγιόν: Γιώργος Γεωργαρουδάκης (Β1)

Ντιντάρ: Αλέξανδρος Μεγαλογένης (Β4), Ευτυχία Αθανασοπούλου (Β1)

Μποτάρ: Κων/να Παρτσακουλάκη (Β5)

Κα Βοδάρ: Αγγελική Νικολαράκου (Β5)

Βιολίστρια : Ιωάννα Μπατάκη (Β4)

Πυροσβέστης: ηχογραφημένη φωνή

 

 

2ο ΓΕΛ ΞΑΝΘΗΣ

Βίντεο 2ου ΓΕΛ Ξάνθης

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ

ΤΙΤΛΟΣ:   ΓΚΟΛΦΩ FOREVER

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΝΤΙΝΟΣ

ΕΚΔΟΣΗ: ΚΨΜ ΙΟΥΛΙΟΣ 2008

ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΟΥ: ΕΙΔΥΛΛΙΑΚΗ ΠΑΡΩΔΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΤΑΝΗΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΙΟΥΒΑΝΤΖΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕ06

ΓΚΟΓΚΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02

ΜΟΥΣΙΚΗ :ΓΙΟΥΒΑΝΤΖΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΣΚΗΝΙΚΑ- ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕ03

ΗΘΟΠΟΙΟΙ:

  1. ΧΑΛΚΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ – ΓΚΟΛΦΩ
  2. ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ ΞΕΝΙΑ——-ΤΑΣΟΣ
  3. ΜΠΟΥΝΤΑΚΙΔΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ——ΒΛΑΣΗΣ
  4. ΚΡΕΑΣΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ——ΖΗΣΗΣ
  5. ΤΑΣΟΥΔΗ ΝΙΚΟΛΕΤΑ—–ΚΙΤΣΟΣ
  6. ΠΕΧΛΙΒΑΝΗ ΜΑΡΙΕΤΑ —–ΛΟΡΔΟΣ
  7. ΑΦΙΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ —–ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ
  8. ΠΕΧΛΙΒΑΝΗ ΜΑΡΙΕΤΑ—–ΚΟΠΕΛΑ
  9. ΑΣΛΑΝΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ—–ΑΣΤΕΡΩ
  10. ΑΓΓΕΛΑΔΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ——ΑΜΛΕΤ
  11. ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ——ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
  12. ΑΡΑΖ ΙΜΑΜ ——ΧΑΡΟΣ
  13. ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΠΕΤΡΟΣ——ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΣ, ΜΑΥΡΟΣ
  14. ΚΟΥΤΣΟΜΙΧΑΛΗ ΑΣΗΜΕΝΙΑ—-ΚΟΠΕΛΑ Α΄
  15. ΜΟΥΡΑΤΙΔΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ——ΚΟΠΕΛΑ Β΄
  16. ΠΕΧΛΙΒΑΝΗ ΜΑΡΙΕΤΑ—-ΚΟΠΕΛΑ Γ
  17. ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΤΣΟΜΙΧΑΛΗ——ΚΟΠΕΛΑ Δ
  18. ΜΑΡΙΛΙΑ   ΧΙΝΤΡΗ  ——ΚΟΠΕΛΑ Β

 

3ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ

Η Guarda (Γκουάρντα)

Για άλλη μια φορά, η Άννα διασχίζει το δρόμο για να πάει σχολείο. Για άλλη μια φορά της εμφανίζονται εμπόδια. Δύσκολα εμπόδια και πολλά, τόσα που κάθε μέρα, τελικά, αργεί να φτάσει …. Και οι απουσίες ολοένα και πληθαίνουν…. Έχουν φτάσει ταβάνι! Τι συμβαίνει , όμως, κάθε φορά; Είναι θέμα τύχης ή κάτι γίνεται επίτηδες; Μήπως είναι τεμπέλα; Έτσι την αποκάλεσε μια φορά ένας καθηγητής της…. Ή υπάρχει κάτι που τελικά φοβάται ή αποφεύγει; Πόσο σημαντική είναι στη ζωή της η γάτα που συναντά κάθε μέρα; Γιατί όσο περνάει ο καιρός, η Γκουάρντα, η γάτα ολοένα και την φοβάται περισσότερο; Κάνεις στο σχολείο δεν ασχολείται με την καθημερινή καθυστέρηση της Άννας. Ούτε φαίνεται ότι πρόκειται να αλλάξει κάτι….ή μπορεί και να αλλάξει;

«Μία ακόμη μέρα. Συν μια μέρα. Σήκω. Ντύσου. Πήγαινε. Προς τα πού; Πού; Εκεί που δεν σε θέλουν. Εκεί που αναρωτιέσαι «τι θα με περιμένει για άλλη μια φορά»; Πώς θα με αντιμετωπίσουν; Με πέτρες; Χτυπήματα; Σπρωξίματα; Τρικλοποδιές; Τι φοράς; Πώς είσαι έτσι; Δώσε μου την τυροπίτά σου! Πόσο ακόμη; Πόσο; Γιατί μόνο σε μένα;»

Ένα πρωτότυπο κείμενο δια χειρός των ίδιων των μαθητών, συνδιαλέγεται το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και πώς αυτός επηρεάζει την  καθημερινότητά τους ενώ η διαχρονικότητά του αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του αφού κατορθώνει να κρύβεται δεξιοτεχνικά από τον κόσμο των ενηλίκων.

Η νεοσύστατη θεατρική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Παλλήνης επέλεξε να ασχοληθεί με ένα θέμα που απασχολεί ολοένα και περισσότερα παιδιά συνθέτοντας ένα δικό της θεατρικό έργο που αποτυπώνει καλύτερα τις δικές της ανάγκες και ανησυχίες μέσα από αυτοσχεδιασμούς και δικά της κείμενα. Η ιστορία της Άννα δημιουργήθηκε από εφήβους για εφήβους και ξεδιπλώνεται στη σκηνή προβάλλοντας τους διαφορετικούς χώρους της καθημερινότητας της με όρους σωματικού θεάτρου και χρήση πολυμέσων/βιντεοπροβολών ενώ το τελικό κείμενο προσαρμόζεται και διαμορφώνεται συνεχώς.

Η ομάδα του 3ου Γυμνασίου Παλλήνης έχει ήδη συμμετάσχει σε θεατρικά δρώμενα του σχολείο με μεγάλη επιτυχία και αποδοχή και πρόκειται να συνεχίσει τη δράση της και τα επόμενα χρόνια. Αυτή τη στιγμή αποτελείται από 4 μαθήτριες και μαθητές οι οποίοι ξεχωρίζουν για την δημιουργικότητα και την καλλιτεχνική τους ορμή. Η πρωτότυπη ιστορία τους αναμένει με αγωνία να βρει τον τελικό της προορισμό και να ταξιδέψει με το σεντούκι της στο φεστιβάλ σας!

Κείμενο: Θεοδοσία Αρμουτίδου, Αναστασία Καραχάλιου, Ειρήνη Παπαδάκη, Παναγιώτης Τσεκούρας

Ηθοποιοί: Θεοδοσία Αρμουτίδου, Αναστασία Καραχάλιου, Ειρήνη Παπαδάκη, Παναγιώτης Τσεκούρας

Σκηνοθετική επιμέλεια: Ιουλία Κόγκου

 

5ο ΓΕΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Τίτλος έργου

ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟ ΣΚΥΛΟ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ

Συγγραφέας:

SIMON STEPHENS/  ΣΑΙΜΟΝ  ΣΤΙΒΕΝΣ

Ξενόγλωσσος τίτλος:

 

THE CURIOUS INCIDENT OF THE DOG IN THE NIGHT-TIME

THE CURIOUS INCIDENT OF THE DOG IN THE NIGHT-TIME
Εκδότης: ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ ΤΕΧΝΗΣ / ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ ΤΕΧΝΗΣ / ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

 

ΓΕΛ ΣΗΤΕΙΑΣ

«Φωτιά στα Μπατζάκια μας» 

Διασκευή έργου: Θεατρική ομάδα του Γ.Ε.Λ. Σητείας 

Εμπνευσμένο από το έργο του Ντάριο Φο ’’Η Μαριχουάνα της Μαμάς είναι πιο γλυκιά’’.

ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΣΕΙΡΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ:  

Ιωάννα Καρζή Μαμά

Έυα Μιχελάκη Γιαγιά

Δημήτρης Φωτεινάκης Άρης

Κωνσταντίνα Ασπροκουτελάκη Ελένη, Δικηγόρος Άρτεμη Σφενδουράκη Φίλη

Ζαχαρένια Αντωνάκη Αστυνομικός

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φανή Σύρπου, Μαρία Μαντζίλα

ΣΚΗΝΙΚΑ: Νίκος Κατσούλης

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΤ ΛΕΙΨΩΝ

Τίτλος έργου: Αιμίλιον Years

(c) Γιάννης Φασούλας σε συνεργασία με το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Λειψών

Αιμίλιος: Αλέξανδρος Μάγγος

Ράσμους:  Θεολόγος Μάγγος

Μανταλένα:  Ειρήνη Βαβουλά

Μάνταλος:  Παναγιώτης Μάνης

Μεσογείων:  Σπύρος Βαβουλάς

Ανωγείων: Βίκτωρ Άντζελι

Αυτοκράτειρα Ειρήνη Αθηναία: Γιώτα Αντωνοπούλου

Υπηρέτρια αυτοκράτειρας: Ζέφη Γρύλλη

Βελισσάριος/Παοκτσής/Φρουρός: Ταξιάρχης Κορώνης – Θεολόγος Τσίφτης

Ρομπέν των Δασών: Μανώλης Καλυμνιός

Λιτλ Τζων: Νικόλας Μάνης

Σερίφης: Γιάννης Δρέλλας

Αλοΐς Χίτλερ: Γιάννης Χήρας

Κλάρα Χίτλερ: Δέσποινα Κραμβουσανού

Τσαρίνα Γκαλίνα Ρομάνοβα: Αφροδίτη Χανιά

Υπηρέτρια τσαρίνας: Ειρήνη Κραμβουσανού

 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ- ΛΥΚΕΙΟ ΜΩΛΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

 

Παρουσίαση Γυμνασίου – Λυκείου Μώλου Φθιώτιδας

«Ο ΠΛΟΥΤΟΣ» ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ

Η Θεατρική ομάδα του Γυμνασίου-Λυκείου Μώλου παρουσιάζει την παράσταση:”Ο Πλούτος του Αριστοφάνη.

Το έργο είναι παρμένο από το Esperos-Library Αριστοφάνης Πλούτος 388 π.Χ.

Υπόθεση του έργου

Ο Χρεμύλος, γεωργός, συναντά στο δρόμο του τον γέροντα και τυφλό θεό Πλούτο και αποφασίζει να τον βοηθήσει να ξαναβρεί το φως του για να βλέπει σε ποιον διανέμει τα αγαθά και να προτιμά τους καλούς ανθρώπους.

Ο Πλούτος του Αριστοφάνη είναι το τελευταίο έργο του. Γράφτηκε το

388 π.Χ.. Έχει πλέον τελειώσει προ πολλού ο πελοποννησιακός πόλεμος με νικητές του Σπαρτιάτες. Έχει αφήσει όμως πολλές πληγές να αιμορραγούν.

Πληγωμένους να αιμορραγούν. Γιατί ένας πόλεμος δε φέρνει ούτε στους νικητές καλό. Οι ελληνικές πόλεις είναι κατεστραμμένες. Χρήματα για ανοικοδόμηση δεν υπήρχαν. Άλλωστε που να βρουν τα χρήματα εκείνη την εποχή. Τα χρήματα τα είχαν οι Πέρσες. Η μεγάλη δύναμη της εποχής. Οι Πέρσες που ηττήθηκαν στο Μαραθώνα, στη Σαλαμίνα από τους Έλληνες. Οι Έλληνες ζητούσαν ως ικέτες στην Περσία οικονομικούς πόρους προκειμένου να επιβιώσουν. Ο  δανειστής όμως επιδιώκει ανταλλάγματα. Ζητούσαν να παρεμβαίνουν στα πολιτικά δρώμενα της Ελλάδας. Ο Αριστοφάνης με την οξύνοια του βλέποντας την ενδοτικότητα των Ελλήνων, η οποία επέφερε δεινές καταστάσεις για αυτούς, γράφει το συγκεκριμένο έργο και στηλιτεύει με καυστικό τρόπο τα κακώς κείμενα στα ελληνικά πράγματα.

Το μήνυμα του έργου απλό. Να υπάρχει δικαιοσύνη. Πρέπει να αποδίδεται δικαιοσύνη και ο Αριστοφάνης αυτό θέλει να περάσει και το περνά εύστοχα.

Πρόσωπα του έργου

Καρύων: Αθανάσιος Αλεξίου

Χρεμύλος: Φωτεινή Καραδήμου

Πλούτος: Μαργαρίτα Κουτσουρού

Χορός Χωρικών:Τάκης Μιχαλίτσης Έφη Μιχαλίτση

Βλεψίδημος: Βασιλική Γαλάνη

Πενία: Ζωή Αντερριώτη

Γυναίκα του Χρεμύλου: Ηλέκτρα Πισλή

Δίκαιος άνδρας: Νίκος Κλαπαστής

Συκοφάντης: Γιάννης Τσοπάνογλου

Γριά: Κωνσταντίνα Πισλή

Νεαρός: Γιώργος Κλαπαστής

Ερμής: Σκέλτζεν Μπράχαι

Ιερέας του Δία: Μαργαρίτα Μπατσογιάννη.

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΤ ΓΑΥΡΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ

Τίτλος θεατρικής παράστασης:  «Μ’ έχασα»

Λίγα λόγια για το θέμα της παράστασης:

Ένα κορίτσι  εξαφανίστηκε. Την ενοχλούσαν κάποιοι συμμαθητές της. Γιατί; Πώς αντιδρά ο περίγυρος της; Οι φίλες της; Η αστυνομία; Τι λέει η ειδικός;  Υποφέρει τελικά μόνο το κορίτσι;

Συντελεστές της παράστασης:

Κείμενο: Βαφάκου Στ.,  με τη συνεργασία των μαθητών-μαθητριών της θεατρικής ομάδας Γυμνασίου ΤΛ Γαυρίου.

Επιμέλεια κειμένου: Μπεζαϊντές Β.

Διδασκαλία κειμένου- σκηνοθεσία: Βαφάκου Στ. – Μπεζαϊντές Β.

Ήχος-Φώτα: Βαφάκου Στ. – Μπεζαϊντές Β.

Κατασκευή αντικειμένων, τεχνικά θέματα: Θεοδωράκης Θ.

Ακούγονται οι μαθήτριες: Καραμπεσίνη Ζωή – Κατσίκη Σπυριδούλα

 

Παίζουν οι μαθητές-μαθήτριες:

– Παπαδοπούλου Ιωάννα

– Μπόθου Αλεξάνδρα

– Κοτσάλου Αικατερίνη

– Βρεττός Πέτρος

– Πολίτης Δημήτριος

– Κάρλου Θεοδώρα

– Καραμπεσίνη Ζωή

 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΑΡΙΑΣ ΘΗΡΑΣ

Βίντεο Γυμνασίου Μεσαριάς Θήρας

ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΟ «ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ»

Πρωτότυπο κείμενο : Γαλάτεια Γρηγοριάδου – Σουρέλη

Εκδόσεις : Πατάκη

1η Διασκευή : Πάρης Μαντόπουλος

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ :  (2η Διασκευή κ τραγούδια)

ΠΑΝΤΕΛΕΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΦΑΛΛΙΕΡΑ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

ΗΡΩΕΣ :

Αφηγητής 1

Αφηγητής 2

Κύριος Βγενάς

Γραμματέας

Αγωγιάτης – Κυρ-Αντρέας

Δάσκαλος Αλέξανδρος Δασκαλόπουλος

Διευθυντής σχολείου

Μαθητές ( Χριστίνα , Παύλος )

Αθανασία Βγενά (κόρη Βγενά – Θανάσης στο βιβλίο)

Κυρία Βγενά

Ελένη (κόρη Βγενά)

Κυρά Φθημία

Πάσχος

Ευτυχία

Λαμπρούλα

 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΑΙΚΑΣΤΡΟΥ

Βίντεο Γυμνασίου Παλαικάστρου Σητείας

 

Τίτλος

 

“Food for Thought”

Συγγραφέας -Μεταφραστής

Έκδοση

Χρηστάκη Αγγελική

 

αυτοέκδοση 2012

Συντελεστές Οι μαθητές της Α΄τάξης γυμνασίου Παλαικάστρου
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί  

Χρηστάκη Αγγελική ΠΕ06, Στεργιόπουλος Γεώργιος ΠΕ03

 

Περίληψη έως 250 λέξεις Πρόκειται για θεατρική παράσταση στην Αγγλική Γλώσσα (παρέχονται υπέρτιτλοι στα Ελληνικά σε PPP για τους θεατές).

Η μικρή Μαρία, είναι ένα κοριτσάκι από την Σητεία, αλλά θα μπορούσε να είναι από την Αθήνα ή από τη Νέα Υόρκη. Έχει τις έγνοιες που έχουν όλα τα παιδιά της ηλικίας της. Το σχολείο της, οι σχέσεις με τους συμμαθητές της, τα πάρτι…

Γίνεται 11 χρονών και θέλει  να κάνει ένα πάρτι,  να καλέσει τους  φίλους της για να χορέψουν  να φάνε πίτσα, πατατάκια, γλυκά και βέβαια να πιουν κόκα-κόλα. Όλα αυτά δηλαδή τα ανθυγιεινά, που διαφημίζει η τηλεόραση και μετά μεγάλης βουλιμίας καταναλώνει το αγοραστικό κοινό.

Η μικρή Μαρία, όμως,  είναι τυχερή. Έχει γονείς που σκέπτονται κριτικά, δεν καταναλώνουν ότι τους πλασάρουν οι βιομηχανίες και η αγορά και θέλουν να μάθουν και την κόρη τους να αναπτύξει Κριτική Σκέψη. Γι’ αυτό δεν αρχίζουν το κήρυγμα, «ξέρεις όλα αυτά που μας λες έχουν λίπη και θερμίδες και κάνουν κακό στην υγεία κτλ…». Πολύ ήρεμα ο πατέρας  χρησιμοποιεί την Σωκρατική μέθοδο, που ακολουθεί σύσσωμη   η ακαδημαϊκή κοινότητα που ασχολείται με την ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης: «are you sure about that?”. Η μικρή Μαρία πάει για ύπνο με αυτά τα ερωτήματα  και στο όνειρο της παρελαύνουν, όλα τα  φαγητά. Ευφάνταστες εικόνες φαγητών την βοηθούν να πάρει την απόφασή της.

Την επόμενη ημέρα, μια δεμένη και λειτουργική οικογένεια, στο τραπέζι για το πρωινό γεύμα, οι γονείς ακούν με σεβασμό την τελική της απόφαση και τότε την διδάσκουν το «ΜΕΤΡΟΝ  ΑΡΙΣΤΟΝ» διότι η απολυτότητα δεν είναι χαρακτηριστικό των κριτικά σκεπτόμενων ατόμων.  Έτσι λοιπόν, η Μαίρη έχοντας ενημερωθεί και κατόπιν ώριμης σκέψης κάνει την προσωπική της επιλογή και επιτυγχάνεται το  happy end.